13 Jan Toyota gradi „Grad budućnosti“ u Japanu
Woven City će u skorom periodu biti dom 2.000 stanovnika i istraživača koji će testirati i razvijati tehnologije koncepta pametnih gradova.
Riječ je o Toyotinom planu za izgradnju prototipa „Grada budućnosti“ na površini od 175 hektara, u podnožju planine Fuji u Japanu.
U „živoj laboratoriji“, kako su prozvali ovaj grad, stalno prebivalište će dobiti preko 2.000 stanovnika, od kojih su značajan dio istraživači koji će testirati i razvijati tehnologije poput autonomnih vozila, robotike, lične mobilnosti, pametnih zgrada i vještačke inteligencije.
“Izgradnja kompletnog grada iz temelja, čak i na maloj površini poput ove, jedinstvena je prilika za razvoj budućih tehnologija, uključujući digitalni operativni sistem za gradsku infrastrukturu,” rekao je Akio Toyoda, predsjednik Toyota Motor korporacije, najavljujući inicijativu na sajmu tehnologije CES u Las Vegasu.
“Sa ljudima, zgradama i vozilima koji su povezani i komuniciraju međusobno putem podataka i senzora, bićemo u mogućnosti testirati povezanu AI tehnologiju i u virtualnom i u fizičkom obliku, maksimizirajući njen potencijal.”
Na samom početku, grad će naseljavati Toyotini zaposlenici, njihove porodice, parovi u penziji, trgovci, kao i „gostujući“ naučnici. Kako se inicijativa bude razvijala, tako će se početni broj od 2.000 stanovnika povećavati.
Toyota je pozvala sve komercijalne i akademske saradnike, kao i zainteresovane naučnike i istraživače iz cijelog svijeta da u njihovom „Gradu budućnosti“ rade na vlastitim projektima u „stvarnom inkubatoru“.
Dizajn grada
Za dizajn ovog grada angažovana je kompanija Bjarke Ingels Group (BIG). Dva svjetska trgovinska centra u Njujorku, Lego kuća u Danskoj, Google-ov Mountain View neki su od najznačajnijih projekata ove kompanije.
Glavni plan grada uključuje tri različita dijela grada: područje za brza vozila, ulice prilagođene za pješake i vožnju pri malim brzinama, te šetalište namijenjeno isključivo za pješake.
Zanimljivo, zgrade će biti izgrađene uglavnom od drvenog materijala, kako bi se minimalizovao uticaj ugljen dioksida. Pri gradnji će se koristiti tradicionalna japanska drvena stolarija, u kombinaciji sa robotizovanim načinima proizvodnje. Krovovi će biti prekriveni fotonaponskim pločama, s ciljem generisanja solarne energije.
Prevoz će biti moguć isključivo pomoću električnih automobila, sa nultom emisijom štetnih materija.
Realizacija ovog projekta planirana je za početak 2021. godine.